Café

Sitter just nu och fikar med mig själv för att fördriva tiden lite och hålla mig undan från kylan innan jag ska ha möte med min chef.
En tjej inne på cafét står och pratar så gott om 5:2 dieten och att hon ska köra på den och att hon får äta vad hon vill då och samtidigt få ner i vikt.
Först så måste jag verkligen säga att jag beundrar dem som orkar hålla på med dieter! Jag är så långt ifrån en dietmänniska man kan komma, så att vara så bestämd beundrar mig samtidigt som jag inte tycker att man ska krångla till det och straffa sin kropp på det sättet. Jag tror inte att det är dieter vi behöver utan jag tror att vi behöver motion och styrketräning. Och gärna innan vi blir så överviktiga att en bypass står på tavlan.
Jag räknar inte kalorier, men det jag däremot gör är att hålla koll så att jag inte äter mer kalorier än vad jag gör av med. Ligger jag hemma på soffan en hel dag så behöver jag inte 2000 kalorier för jag har inte brännt mer än 2000. Tränar jag så att jag förbränner 2300 kalorier, ja men då kan jag ta ett glas cola om jag vill (även fast det är onödigt). Så länge du inte stoppar i dig mer än vad du gör av med liksom. Och muskler behövs för att kroppen ska kunna förbränna.

Fast det här är vad JAG tror på. Jag är ju ingen träningsnörd utan vill njuta av livet och samtidigt träna så att det kompenseras.




Kommentarer
Postat av: Mami

Det är bra att du använder huvet istället för att köra massa dieter.. Det är som intäkter och utgifter :)
Love you and see ya tomorrow
PUSS

2014-01-16 @ 11:28:41
URL: http://mayasmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0