NU HÄNDER DET!

Här kommer min underbara köttfärssås! Vi får hoppas att bilderna vill haka på. Sorry att bilderna blir sneda, men jag har inte riktigt lärt mig min nya dator (Asus) helt än.... 
 
Du behöver:
Köttfärs
Krossade tomater
Röd paprika
Champinjoner
Vitlök
Gul lök
Grädde
Franska Örter
Sambal Oelek
Pepparmix
Soya
Paprikakrydda
Ketchup
Smör att steka i
 
 
 
 
Skär upp löken i stora bitar och fräs på. Stek köttfärssen med löken. Jag gillar inte lök så jag gör stora bitar som jag sen kan peta bort.
 
 
Hacka upp champinjonerna och paprikan tillsammans i små bitar
 
Drick gärna lite cola medan. Det är gott. 
 
Hacka vitlöken och fräs på. Släng ner champinjonerna och paprikan och låt de få en fin färg! 
 
 
 
 
Släng i köttfärsen och löken till paprikan, champinjonerna och vitlöken.
 
 
 
Blanda såklart runt och häll gärna ner lite av kryddorna redan nu! Och var för fan inte rädda att ta i med kryddor. Förutom med sambal oelek. Det är den som ger köttfärssåsen stinget.
 
Häll ner tomaterna i blandningen. Man kan ju använda krossade tomater, men jag använde små körsbärstomater i burk.
 
 
Blir en snygg färg! 
Nu ska grädden ner! 
 
 
 
Nu är sista grejen gjord! Typ! Häll ner kryddorna. Överdriv gärna med franska örter. Smaka av, häll ner mera om så behagar, allt ska i liksom! 
Och så blir det såhär (Borde tagit en finare bild, men jag har ju faktiskt varit väldigt ambitiös hittills) :
 
 
 
Serveras med pasta. ENJOY! 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha "drick gärna lite Cola medan, det är gott!" Så skön och så sant!

2013-03-13 @ 14:28:50
URL: http://lindjen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0