Sharm El Sheikh, Dagboken del 1

Jag blir lite smått irriterad över att det inte går att lägga upp bilder ibland. Meeeeen jag antar att jag får vänta tills imorgon.

Iallafall:
Tisdag morgon så sitter vi på väg till Arlanda och vi alla är taggade! Trötta också såklart. Strosar runt lite grann och kliver sen på planet. Planet skulle gått vid 8.40, men eftersom det bara var en gubbe som lastade in väskorna så blev det försenat. Kapten sa att vi skulle lyfta vid 9.45 istället meeen tackolov så kom vi iväg runt 9.05. Skönt.

Vi landade som bräknat och redan i Sverige så drev personalen på incheckningen med Tessi och samma sak hände när vi skulle få en stämpel i passet nere i Sharm El Sheikhs flygplats (som för övrigt ligger i Asien? ). Tessi får sin väska direkt, jag får vänta några minuter och vi får vänta ännu längre på Jennahs väska. Kul i värmen.

När vi kom fram till hotellet så gick vi och irrade runt oss lite för att hitta vårat rum (eftersom vi inte förstod vad "piccolon" sa på knakig engelska med en touch of arabiska). Väl hittat och lite senare kom även våra väskor! Sweet.
Vi bytte om och gick direkt till poolen och tog ett dopp och var superglada över att vi hade kommit fram helskinnade.

Tiden gick och vi gick till resturangen för att äta middag, där vi mötte den något jobbige servitören och den supersöta kocken. Efter att ha avnjutit en otroligt stor middag med vitt vin, rött vin och öl gick vi tillbaka till vårat hotllrum för att smälta maten lite grann. StarLight, som var hotellets disco, lockade väldigt mycket och vi gick dit (efter ha druckit några icke så jättegoda drinkar i poolbaren), dansade och drack tills klockan blev framåt 4-tiden.
Självklart hände lite roliga saker mellan åt alla dagar, men det här ska inte bli en bok direkt.

Onsdagen vaknar vi upp och inser att vi precis missat frukosten och inser att lunchen inte öppnade förrän kl 12.30 på det stället vi tänkte prova (vi tänkte aldrig att den kanske öppnade 11.30 istället på de andra all inclusive resturangerna). Vi lägger oss vid poolen, utan frukost, och beslutar oss för att köpa en Pringels! Här börjar vårat Pringels-beroende. 
En kille kommer fram till oss vid poolen och pratar om snorkling och vi var på! Lätt som en plätt! Klockan 15 gick bussen till båten som skulle ta oss ut i Röda Havet och ge oss en otroligt obeskrivlig upplevelse. Jag har aldrig provat snorkling förut, och även om jag fick panik varje gång jag skulle andas genom röret och samtidigt titta ner på korallerna så skulle jag verkligen göra det igen! 
Båten cirkulerade runt i ungefär 2-3 timmar efter vi hade snorklat klart vilket var väldigt uttråkande. Helt ärligt. Men kul.

 


Känner att jagmåste titta på videofilmen för att minnas något från resten av dagarna. Jag vet såklart att vi blev sminkade på Halloween, söndagen, och efter det så gick vi ut och dansade på Hard Rock Café!
Får kolla imorgon om jag har tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0