it's a friday night

Igår så åkte jag, Jennah och Tessi till Heron City för att spela på maskinerna där. Jag måste ju skryta lite och berätta att Tessi körde den där att hon ska slå på haj-huvuden som sticker upp ibland, och efter det så säger Jennah att hon vill att hon och jag ska köra också (det fanns två likadana) mot varandra, och vad gör jag? Rekordet låg på 90 träffande slag och vad fick jag? 99 of course. Jag slog rekordet. Det är inte lätt att vara grym.
Iallafall vi alla tre hade en trevlig tid där men eftersom det mesta började stänga så åkte vi till Brasserian och satt där. Jag väntade på att mamma skulle ringa för att vilja ha skjuts hem, Tessi ville ha öl och Jennah skulle vänta på Jocke. Jag och Jennah drack cola enbart också.. Och så åt Jennah pommes. Iallafall så ser jag att det är en kille som suttit och tittat på mig mesta delen av kvällen och tills slut så kommer han fram och börja ragga. Kul? Nej. 34 år och lite smått full mot mig som är 20 och nykter. Ingen bra kombination. Men ja, shit händer.

Jag åker hem till mormor för att se hur det går för mamma och sitter där ett tag med mina mostrar, mamma och mormor och lyssnar på hur de pratar och pratar. Tiden går och vi ska åka hemåt, fast vi börjar med att lämna Liselotte i Brandbergen och vad händer efter jag precis kommit ut från Ica Maxi rondellen och är på väg mot motorvägen? Jo en jävla biljävel kör rakt emot mig i min fil, och jag kan fortfarande se hans lysen komma mot mig när jag blundar, och visar absolut inga tecken på att varken bromsa eller väja. Så jag halvt panikväjar och får väl en liten mindre chock efteråt för att hade han krockat rakt in i oss så hade vi nog först mosat hans lilla fjuttiga bil för att sen eventuellt dö. Jag körde strax över 50 km/h och han körde mycket fortare.

Iallafall, jag sitter lite tyst och för mig själv hela motorvägen tills vi kommer till Västerhaninge och då hade vi precis börjat småprata lite om att blåsa i blåstest för polisen. Mamma hade gjort det två gånger på 24 år och Jessica hade gjort det två gånger också tror jag, på lite mindre år. Jag hade fått blåsa en gång när jag och mamma övningskörde och sen va det inget mer med det. Men vad händer vid Preem macken om inte vi blir stoppade av förvånandsvärt många poliser? Precis. Blåsa it is. Jag vet inte om det var för den lilla chocken eller om jag blev smittad av mamma och Jessicas lilla alkohol-intag, men vi sitter och asflabbar i bilen när polisen kommer fram. Blåsningen blev lite fail, men han såg iallafall att jag var nykter. Och såklart skulle han kommentera att mitt körkort var "precis taget". 28 Maj var för 6 månader sen ungefär...


What a friday.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0