stalker

McDonald's har vissa stammisar. Och vissa är stalkers!
Som idag t ex. så står jag med Hanny i dt:2an och ger ut mat samt drar dryck. Och så kommer det en kille i en röd volvo, snaggad och vad jag tyckte då så såg han inte så gammal ut, men det va mörkt och jag tänkte inte mer på det. Det åker förbi massor av människor där varje dag liksom! Iallafall så när jag har slutat så sitter jag och tar det lugnt och går sedan lungt till bussen. Väl där ser jag en röd volvo som kör förbi och åker inte så fort förbi. Det kändes som att personen i bilen tittade på mig, men varför skulle jag bry mig? Folk i bilar tittar på de som ska åka buss hela tiden i princip, right? Men efter några minuter bara så kör samma jäkla röda volvo förbi och den här gången så stannar han intill busshållsplatsen och vevar ner rutan och frågar om jag vill ha skjuts! Eftersom min mamma ändå lyckades uppfostra mig till att vara vänlig (till en viss gräns, men det fixade jag själv.. ) så pep jag fram att jag hade "en kompis som satt på bussen som jag skulle med" så jag tackade för erbjudandet och fortsatte lyssna på musik.

Nu när jag sitter och pratar lite med Sandra på msn och berättade vad som hände så kan det vara mycket möjligt att det kunde vara McDonald's-stalkern! Ibland så kommer det in läskiga människor där. Men McDonald's-stalker har också en röd bil, snaggad och hans ålder går inte riktigt att säga exakt, men han är iallafall över 25. Definitivt. Så det kan ju ha varit han.

Jag minns en läskig gubbe som jag hade serverat kaffe en gång... Ful, äldre, munkfrisyr (ja, helikopterplatta eller vad man nu säger.. ) och allt det där. Efter han hade druckit upp sitt kaffe så skulle han gå ut till parkeringen, och går förbi mig som sopar lite och säger med en sån där läskig äcklig röst:" Hej då Caroline ". Man blir ju lite rädd fan!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för att jobba en speciell timma imorgon heller. Jag hoppas HOPPAS hoppas att det är över, men man kan inte rå för över vad som händer eller hur det känns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0