090406

Idag (eller vad som är kvar av dagen iallafall) så satt jag och tänkte utanför Valla Värdshus medans jag väntade på pappa.
Tänk om mamma och pappa hade varit tillsammans fortfarande?
- Hur hade mitt liv sett ut då?
- Hur hade jag sett på andra människor med skilda föräldrar?
- Vart hade vi bott och hur hade det sett ut?
- Hur skulle det ha varit att vara en storasyster åt någon som var 2 år yngre än mig?
- På vilket sätt skulle jag ha kännt trygghet?
- Hur skulle jag ha mått idag om allt var annorlunda?

Eftersom jag är ett skilsmässobarn sedan -94 så kommer jag aldrig få veta svaren på alla dessa frågor. Just därför har jag inget att jämföra med eftersom jag bara vet hur livet är nu, och det är så som jag lever det idag.

Det va bara några tankar som slog mig. För det är ju inte alltid så roligt att vara den enda i klassen som har två olika hem när man var 7 år precis...

För som barn så vill man ju ha den grunden till tryggheten som man kommer ha hjälp från när man söker efter sin identitet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0