Hola Hallå Hej

Häromdagen så ville Haylie göra bullar. Absolut! Vem stod och gjorde bullarna medan någon annan kollade på tv....? Moi. Well well. Jag jäste aldrig bullarna utan frös in dem direkt för jag tänkte att jag får väl tina/jäsa dem i ugnen när jag vill ha i stället. Se om de håller sig mjuka och saftiga på det sättet. 
 
 
Är fortfarande ganska trött efter helgen då Haylie var på kalas i lördags och efter det så åkte jag och Carro ner till Norrköping för att jaga. Vi bestämde att vi skulle hänga en stund med de andra i jaktlaget för att lära känna dem lite bättre och det slutade med att vi var ute och dansade och kom hem vid 3.30 och klockan ringde 5.30. Yay. Jag drack ett glas vin, en cider och en öl så det var inte direkt någon fylla, men vi hade kul och fan vad trött jag var i söndags. Trött och svettig efter att ha smygit ute i skogen i någon timma eller två. Njöt av duschen när jag kom hem kan jag säga. '
Det blev dock ingen direkt vila för efter duschen så åkte vi till Mysan som bjöd på glass för att hon fyllde år i går, gott. 
 
Idag så börjar ännu en vardagsrutin igen för Haylie, ridningen. Känns skönt att komma tillbaka till saker och ting på ett sätt såhär efter semestern. Samtidigt så är det ju alltid skönt att ha det ledigt för att hinna med det viktiga i livet än jobb, men no money no funny så vad ska man göra? Jag gillar mitt jobb, men jag lever inte för det. Jag jobbar för att leva inte lever för att jobba. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0