God morgon

I fredags eftermiddag fick jag tid till läkaren för att prata lite om diabetesen och hur jag mår och hon sjukskrev mig från och med i fredags tills den 29/11, så man skulle kunna säga att idag är första "riktiga" dagen som sjukskriven. Sitter just nu och äter frukost med en tiggande Penny bredvid mig och funderar på vad jag ska göra idag? Wiktor lämnade Haylie på förskolan imorse (vi har inte kommit överens om hur vi ska göra med hennes tider nu) så hämtar jag henne sen i eftermiddag. Kommer ta ett tag att landa i allt det här och att hitta en ny rutin... Och framförallt acceptera att min kropp inte fixar som förut. Vaknar varje gång jag vänder mig på nätterna för att jag har så ont och de senaste nätterna har jag även börjat vakna vid 4-tiden också? Kan jag inte bara få sova en hel natt nån gång liksom?  
Jaja, det finns ju alltid värre saker. 

I helgen var vi hos mamma och Mats för att hjälpa till på deras tomt. Jag bidrog mest till den sällskapliga delen men klippte faktiskt lite utav två små träd (Jag ser mig inte själv som den som inte hjälper till alls oavsett mitt skick, finns alltid något jag kan göra!). Älskar att träffa min familj för de betyder så mycket för mig. Min morbror berättade att de hade köpt hus också! Superkul och ska bli kul att få åka dit senare och titta! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 
Åt lunch och provade även lite glass efteråt och sockret ska ju ligga under 8 efter frukost, lunch och middag så jag var klart godkänd! Skönt! Har upptäckt att mitt "problem" är att jag har lite högt socker på mornarna ibland och tror att det var en sån morgon som fick mig på fall. Inte för att det är något negativt egentligen för med graviddiabetes så har barnmorskan extra koll, jag har bättre matvanor (frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällsmål), vi ska på två tillväxtultraljud och förhoppningsvis så behöver vi inte gå över tiden. Men i alla fall att jag är hög vissa mornar är okej så länge mitt socker inte blir högt mer än 3 gånger på en vecka. Hoppas det håller i sig. 

Kommentarer
Postat av: Anette

Tack för att ni kom och förgyllde lördagen med oss - alltid lika underbart att ha er här <3
Skönt att sockret ligger stabilt!!
Längtar tills vi ses igen <3

2019-09-16 @ 19:22:07
URL: http://mayasmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0