Nu så

Allt går ju i perioder i livet, vilket innebär att även jobbiga perioder har ett slut (tackolov). Vi har kommit till den perioden nu känns det som! Han som ska lägga golvet kommer på måndag eller tisdag och kör (eller båda dagarna, vem bryr sig?) och efter det så kan vi börja montera upp köket. Vilket såklart betyder att jag har sparmålat taket ikväll, målar taket imorgon, köper färg på fredag och målar heeeela helgen! Fan vad skönt det känns nu! Snart är vi i mål! SNART! När började vi? Februari? Mars? Alltför länge sen i alla fall. Alldeles för länge sen.... Men snart så. 
 
En annan grej som är skön att jag äntligen tagit tag i är att jag sökte ett jobb nyss. Hoppas att de ringer för det vore så jävla kul!! Drömmen att få utvecklas på det företaget vore så nära perfekt som livet skulle kunna bli. Skulle jag inte bli aktuell så får jag lägga hoppet på kurserna jag sökt tills efter sommaren. Får reda på början av juni om jag kommit in på någon (sökte samma kurs på 4 olika distansplatser så vafan! Oddsen borde vara med mig...). Än så länge är jag positiv! 
 
Känner mig i alla fall sjukt nöjd över att jag faktiskt tagit tag i saker och försöker få till en förändring i mitt liv på egen hand. Vet att jag tappade bort mig själv i början av 2015 och hittade mig själv igen under mammaledigheten så just nu är jag i den där balasen att ge upp mig själv eller att stå på mig. Väljer det senare alternativet. Så ja, jag hoppas att 2018 ger mig antingen en ny utbildning eller ett nytt jobb! Hur som helst så vill jag lära mig något nytt att kunna ha nytta av i arbetslivet. 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Liselott

Lycka till med allt!! Härligt att du agerar. Det behöver du. 😍
Jag hoppas du hittar det som gör att du utvecklas och mår super. Lycka till igen 😍😍😍

2018-05-24 @ 13:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0