God morgon god morgon!

Idag har vi då alltså tisdag den 20 mars. Tänka sig. Imorse sa de att vintern skulle hålla i sig fram tills slutet på april. Varför? Jo för att Grönland blockar sommaren. Det gröna landet blockar alltså den gröna sommaren. Logiskt. 
 
 
Anyway... Idag blir det full dag på jobbet då farmor hämtar Haylie. Hon ska ut och besiktiga Strokkur inför köpet och sen kunde hon hämta Hallonkan tidigare. På tal om Hallonkan så är det helt sjukt hur stor hon är numera... Nyss var hon ju en bebis? Och snart räknas hon som ett barn! Hon sjunger med till Pippi, Hoppe Hare och alla de andra barnvisorna (så duktig!!), hon dansar mycket, har en otroligt stark vilja, kan så mycket och är så jäkla fantastisk. Hon förvånar mig nästan varje dag med något nytt. Min lilla fislisa. 
Hon var för övrigt endast sjukt 7 dagar i februari. Jag hade räknat med att vi skulle vabba typ hela februari? Det fanns ett barn på hela Nyckelpigan och Ekorren som i n t e blev magsjuk fastän magsjukan gick två vändor. Vem var det? Jo Haylie. Helt sjukt, men skönt. Det var ett annat barn som hade blivit sjuk tidigare och var tillbaka på förskolan när alla de andra var sjuka så de var två barn på hela Nyckelpigan, haha. 
 
 
Det som annars försigår i vårt liv är att vi just nu håller på att riva kök. Har tagit bilder med våran riktiga kamera (min mobilkamera har blivit så dålig...) som jag tänkte lägga upp sen. Jag blir tokig på att det är stökigt ö v e r a l l t och mitt syrum är numera förvaring för tallrikar, bestick och diverse köksgrejer vi typ aldrig använder. Sånt som jag skulle kasta men Wiktor vill ha kvar. Men vem vet? En dag kanske det bara är helt spårlöst borta. 
Vi började riva i lördags och tanken var väl egentligen att vi bara skulle tömma överskåpen, men vi triggades lite och började ännu mer vilket resulterade i att vi även tog bort köksluckorna! O M G vilken skillnad det blev på att bara ta bort det röda och gråa! SÅ LJUST! Försöker nu se fram emot när renoveringen är klar... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0