Fredag

Idag har gått jättebra på förskolan. Vi föräldrar gick iväg och var borta 1,5 timma ungefär och Haylie fixade det fint. På måndag så ska vi dit 9, gå 9.30 och sen komma tillbaka 14.30. Så då får någon av fröknarna fixa vilan. Idag somnade hon väldigt snabbt och sov 55 minuter! Det var framsteg!
Men för varje dag så går det ju bättre och jag vänjer mig mer och mer. 
 
 
Sitter just nu och chillar lite, har precis lagt en stor beställning från Impecta som kommer nästa vecka! Köpte massor av fröer samt en "gör-egen-kruka-grejs"! Så slipper jag leta toarullar/burkar/plastmuggar/hinkar utan kan så dem direkt ner i dessa krukor som jag gör själv av tidningar. Kan sen plantera ut dem direkt i pallkragen så förmultnar tidningspappret. Sjukt skönt. 
Men så vad ska jag plantera? MASSOR!
- Chilipeppar 'Padron'
- Växthusgurka F1 'Cordoba'
- Kronärtskocka 'Green Globe'
- Vattenmelon 'Sugar Baby'
- Tomat 'Tigerella'
- Jordnöt
- Paprika 'California Wonder'
- Squash F1 'Baccara'
- Jättelök 'Ailsa Craig'
- Krukmakare stor 
 
Ska plantera lite mer, men det går att plantera ner dirkt i jorden istället för att förså. Gjorde en plan på hur det ska se ut i alla fall! Ska flytta platserna lite, men såhär är tanken. 
 
 
Ska eventuellt tillägga jordärtskocka. Får se.
 
Btw, såhär glad blev Haylie över sin nya regnoverall! 
 
 
(min lins på telefonen är repig)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0