Gnäll

Igår åt vi grillad kyckling med ris och vi började med att dela på en halv kyckling för att se ta mer om vi fortfarande var hungriga. Sagt och gjort, den andra halvan ligger kvar (mitt på bordet) för att svalna... Efter maten så sätter jag mig en sväng i syrummet och Wiktor spelar lite. Går väl en timma eller så innan jag går in i köket och ser att kycklingen är borta! WTF?! Då har (hunden) Lina hoppat upp och tagit den andra halvan och stoppat i sig! Va tillräckligt lättretad igår så att hon är så jävla fräck att hoppa upp på bordet och sno mat medan vi är hemma gjorde det absolut inte bättre. Gnällde av mig till min kusin Lina och alla hundar har ju något som man stör sig på, inte som ägare, men om man passar och så är det. Penny skäller på främlingar för att dels varna att de kommer men även för att de inte ska springa fram respektlöst och klappa bara för att hon är liten och söt, men det är okej med mig. Jag orkar inte ta tag i det varje gång det händer och så enkelt är det. 
Men att ta mat från bordet får mig att koka eftersom jag skulle kunna ställa fram en skål med mat på golvet och säga nej till Penny och sen går därifrån och hon skulle ändå inte äta förrän jag sagt varsågod. 



Dagens problem. Suck. 

Men för att avsluta glatt så sålde jag vår kära soffa i måndags och de hämtar den ikväll. Kommer bli tomt utan den men samtidigt så behöver vi den inte. 


Kommentarer
Postat av: Moster

Ibland behöver man få ur sig irritation så att det går över!
See ya soon
Puss o kram

2016-03-09 @ 19:32:38
URL: http://mayasmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0