Att acceptera

Idag är jag ledig och igårkväll låg jag och tänkte på hur mycket jag skulle hinna göra idag. 
Vad har jag gjort? Satt på och hängt en tvätt, gått ut med Penny och ätit. Jag orkar inte så mycket mer! Jag vill sätta mig och sy, virka men att sitta i soffan känns så mycket bättre och jag har så svårt att acceptera att jag inte orkar göra något när jag får tillfälle att göra något! Orkar inte ens dammsuga vilket är det enklaste någonsin. 

Jag kan själv tycka "hur svårt ska det vara att bara göra? Hur jobbigt kan det va att bara slappa?" men alltså, det jobbigaste är att kroppen inte orkar medan hjärnan går på högvarv. DET är jobbigt! Det är bättre att lära hjärnan varva ner än att brusa upp kroppen. 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Var rädd om dig och ta hand om dig! Du hinner göra allt du vill! Puss

2016-03-18 @ 22:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0