Gårdagen

Igår kände jag mig både stel och spänd i nedre delen av ryggen vilket inte var kul alls! Satt med värmekudden nästan hela dagen på jobbet. Till råga på det så har min trötthet kommit tillbaka.. Stod i appen att den skulle göra det visserligen, men att ögonen går i kors vid lunch är ju inte direkt kul eller önskvärt. Annat om jag hade jobbat hemifrån liksom, men det mjukaste som finns här är en hundbädd. Inte så lockande att lägga sig där en stund direkt. 
 
Men igår när jag kom hem så tappade jag upp ett bad till mig själv (har ju ett badkar numera WOHO!), tände lite ljus, en rökelse, satte på lite lugn musik (Silver Wings på Spotify av Mike Rowland-nånting är min favorit) och hoppade ner i ett varmt bad. Hällde i badsalt och kokosolja samt smorde in mig med lite kokosolja innan (min hud blir lika torr som en Libressebinda efter att jag badat...). Körde chokladmasken i ansiktet och körde sen papayascruben. Skrubbade även kroppen samt passade på att raka bort lite vinterpäls från benen. Hade även i kokosolja i topparna medan jag badade men gjorde misstaget att ta i lite i topparna igen efter att jag duschat (eller om det ens gick bort med schmapo och balsam?) men så i alla fall, imorse när jag vaknade så ser mitt hår asfettigt ut. Ser inte ut som att jag har duschat alls utan snarare som om att jag väntat 7 veckor med att duscha, wtf? Tofs idag och imorgon helt enkelt... Hade ingen tid imorse att tvätta håret igen och jag ska dessutom rida imorgonkväll så då kan jag lika gärna vänta. Håret mår ju inte bra av att tvättas för mycket. 
 
 
Något annat kul är att idag är 50,4% avklarat då vi går in i vecka 21 idag! Det går framåt. 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Way to go my prinsess!

2016-01-27 @ 18:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0