Sy och tyg

Eftersom jag inte har mudd eller lite annat som jag behöver så började jag sy en ny body igår. Tänkte att jag skulle testa min tvillingnål dessutom och det gjorde jag! Det gick inte bra i själva bodyn men i testtyget så gick det? Behöver en tvillingnål för stretch och inte standard som kan sy i tunnare tyg dessutom.. Och såklart en mudd och inte det tunna kantbandet jag köpte på Ohlssons tyger. Så ännu en sak till "att göra klar"-lådan typ. Jag som aldrig bytt vanlig nål på en symaskin höll typ på att skita på mig av rädsla att jag skulle ta sönder hela maskinen när jag böt. 
Måste ändå säga att jag är så nöjd över "min" Elnamaskin! Eller, det är ju min. Jag har fått den av svärmor som fick den från sin svärmor, så den är ju min? Tycker att det låter girig att säga att den är min när det var en gåva ändå.
 
 
 
Sitter och kollar runt på flera tyger dessutom haha...! Har ett mönster som kommer hem den här veckan på ett par jättefina byxor från SowyDesign (kolla in hennes kläder på fb, så duktig tjej!) så ska sätta mig och göra dem också! Men behöver såklart mudd där med. Jaja, känner att det verkligen är dags att göra en lista tills på lördag. Har lite cash att bränna där om man säger så. Alla dessa tyger kommer från Tygdrömmar.se
 
 

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Alina vill gärna ha leggings i dom tygerna 😍😍

2016-02-18 @ 14:31:57
URL: http://angeliica.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0