Mera husbilder från idag

Idag har vi varit i huset (såklart) och kört lite. Naiva jag fick mig en lite dänga då jag trodde att det bara var att måla och sen flytta in... Jo tjena. Vi har rivit asfula lister (olika storlekar och material), bården är borta och i ett rum så har de tapetserat på tapeter.. Jisses. Och eftersom vi ska ta bort den fula dörren till förrådet så måste vi hitta en ny dörr samt att det ska spacklas typ ÖVERALLT eftersom det har suttit möbler och tavlor. Man kan säga att det kommer ta längre tid än vad jag ville. För vi kan ju t ex inte lägga in golv förrän allt är målat och klart? Målaren kommer på måndag och ska fixa saker (jag vill ju göra allt själv för jag är en sån som "JAG KAN SJÄLV") så ja.. Vi får väl se när allt blir klart helt enkelt.
 
Mamma och Mats kom förbi igen när solen var framme! Eftersom det var mörkt igår när de kom så ville de se hur det såg ut med ljus rumomkring.
 
 
 
Frågan är om man ska lägga in en tunn matta i köket? Är det någon idé? Jag menar, om man spiller mat så är det inte så kul att ha matta, men samtidigt så döljer ju mattan det fula golvet.
 
Vi fick över ekbordet som vi fick från Marie och Thommie.
 
Lina kom över en sväng också och Pennys korg fick följa med så hon kunde gå och lägga sig när hon ville.
 
Hon va väldigt trött igår och idag. Tar på krafterna att vara med!
 
Jag och Marie fick in lite glas och grejer i skåpen. Frågan är vart våra tallrikar får plats... I lägenheten renoverade vi ju köket och gjorde stora djupa draglådor istället för skåp.
 
Mamma och Mats var så gulliga och köpte med sig ljusstjärnor och lite mer. Så nu blev det lite ljus i fönstrena!
 
Här är golvet vi ska köpa. Kommer bli riktigt snyggt med vita väggar.
 
Här är tapeten på tapeten... Den randiga tapeten under ser fan bättre ut än den blåa över... Allt detta kommer försvinna (även den fula listen som utmärker snetaket)
 
Baksidan
 
Vårat blivande sovrum.
 
Ser ju ut som värsta polackmålningen... På riktigt. Så det blir mycket att måla och göra om. Om något år skulle jag vilja måla hela vardagsrummet för det känns som att det fattas en omgång färg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0