Jag dränker mina sorger i alkohol

Egentligen så gillar jag söndagar, men idag känns som en depp-dag. Gjorde absolut ingenting på jobbet, vilket fick mig att känna att det egentligen var totalt meningslöst att jag skulle vara där, och nu har vi redan ätit middag här hemma. Vad händer i kväll då? Vad går att göra? Hinner klockan bli för mycket? Vad orkar jag att göra? Vad vill jag framförallt göra? Det finns ju inte så mycket att göra direkt eftersom alla jag känner bor på andra sidan stan eller i Spånga. Vad jag skulle vilja göra är att dricka vin på balkongen med någon vän och njuta en början-på-sommar-kväll, ta en promenad och sen skiljas åt och gå hem. Vad har jag av det? Jo, vin enbart och jag känner mig inte så vinsugen när jag ligger här nyduschad i morgonrock. Men jag antar att jag får klä på mig och ta några glas för att hålla bort känslorna som svämmar över då och då.  

Jag kommer ihåg hur det faktiskt var förut. "Vi ses där om 10 minuter", "Ska vi åka och ta en öl på O'learys bara sådär?", "Ska vi ta en power-walk runt Gropen för att röra på oss?".


Vissa dagar när allt går ner så känns det verkligen i hela kroppen.


Kommentarer
Postat av: Mami

Åå stackare, du kunde ha varit här och hjälpt mig köra högtryck på altan o sen promenerat o sen tagit ett glas vin :)



PUSS

2012-06-10 @ 20:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0