säg inte hej förrän du hoppat över bäcken

VAFAN!
Det verkar ju som att ALLA ska ha barn det här året och visst, skitkul för er, MEN DET ÄR FAN INGEN JÄVLA TÄVLING OM VEM SOM FÅR BARN FÖRST ELLER HUVUDTAGET FÅR BARN.

Ett barn är ingen leksak. Det går inte att bara kasta iväg när man har tröttnat på det. Det är något som kommer finns i livet för alltid. Eller åtminstonde så länge du lever själv. Jag skulle aldrig komma på tanken att skaffa barn nu. Inte en enda jävla chans i livet. Och varför?

* Jag har inte tillräckligt bra ekonomi
* Jag har ett jobb. Två dagar i veckan. Mer än vissa iof men inte tillräckligt.
* Jag är alldeles för ung. Och jag fyller ändå 20 nu i sommar (tro det eller ej)
* Jag har inte rest tillräckligt eller haft tillräckligt med roligt i mitt liv för att fastna i en liten bostad och sen få villa, volvo och vovve.


Min framtid har inga barn inom de närmsta åren.

Att ha ett barn är ingen jävla tävling.
FÖRST jobb - SEN barn.
Och sen så hämtar man inte hem saker innan barnet är fött. Vad som helst kan hända. Oavsett hur "stor chansen" är att det överlever i magen. Javisst, men om tjejen snubblar ner för trappan då?


Usch. Jag blir så sur. Men nu har jag fått ur mig det iallafall.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad hemsk du låter

2010-01-07 @ 16:37:25
URL: http://sandrasolander.blogg.se/
Postat av: Jennah

Jag håller med, man måste egentligen ha en ekomoni för det innan. Vissa tänker på det och har jobb, men andra inte.

2010-01-07 @ 17:34:18
URL: http://jennahlazer.blogg.se/
Postat av: Pleasure

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.

2011-01-25 @ 12:58:43
URL: http://pleasure.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0