gaaah!

Jag är så otroligt trött!
Anledningen till att jag inte har uppdaterat i helgen är för att i fredags så gick jag från skolan 16.20 (skolan stänger 16.30) och så väntade jag på mamma i en kvart ungefär. Så jag var hemma runt strax efter 17.00 i fredags och jag var så otroligt trött! När jag kom hem så sa Mats att han inte orkade laga mat så jag föreslog Valla Värdshus (det är så gott och jag gillar verkligen stället sen de fick annan personal och kock!) så vi begav oss dit! Till förrätt så tog vi en tallrik där det var olika sortes guckor på så som tzatziki (älskar deras!), ezme, morotsfårost, aburgineröra och några till. Så otroligt gott! Och såklart tog jag en fläskfilé Oscar (haha Oscar), och deras potatisgratäng som innehåller lite lite morötter vilket gör det utsökt. Och vad vore en fredags kväll utan en Heineken? Efter det så åkte vi till min morbror och drack en cider för att sedan bege oss hemåt. En ganska lugn och skön fredagskväll måste jag säga. Tills lördags morgonen kom! Usch! Jag gick upp vid 7.20 och klädde på mig och sminkade mig och gick till bussen. Jag skulle vara med på Finland - Ryssland matchen i ishockey och det var samling vid 9.30 i Globen. Yippie! Jag kände mig inte så hungrig på morgonen så jag åt frukost med Heléne därborta medans vi fick information om vart vi skulle stå och sånt. Och jag fick visitera! Det var lite roligt! Jag måste säga att jag har aldrig tagit på så många killar i hela mitt liv förut! Eftersom jag visiterade så skulle jag känna på deras jackfickor, vid magen där de brukar sitta, och på ryggen så det blev många kramar för mig då! Och finnarna var så roliga! De hade spritflaskor i princip överallt som vi fick beslagta då de är förbjudet att ta med flaskor och mat in (eftersom Globen vill tjäna pengar troligen). Och det bästa var att de flesta gick till mig (troligen eftersom jag är en ung tjej/kvinna) och det fanns några som var snygga där så jag tog absolut ingen skada av att känna på dem! Haha!

Men när Sverige - Tjeckien skulle spela så var alla svennar och tjeckier otroligt tråkiga. Inga glada miner, inge alkohol-lukt eller ciggarett-lukt, och de sa ingenting. Tråkiga svenskar. Tjeckier också för den delen. Men jag var tvungen att gå hem innan den sista matchen slutade och när jag sitter på tunnelbanan vid Farsta så hoppar min klasskamrat Elin på. Och henne träffade jag på morgonen där när vi tog 8.10 tåget från Västerhaninge Station, vilket var lite lustigt! Eftersom det inte direkt var planerat! Och jag kom hem, duschade, gjorde mig iordning och åkte tillbaka till Handen (Malin och David hoppade på i Jordbro) och när jag hoppar av i centrum så visar det sig att Elin åkte samma buss nu också. Tredje gången gillt!

      Iallafall så gick vi hem till Isabelle som fyller 19 nu den 10:e februari, och vi satt och drack lite och det var trevligt. Några av hennes klasskompisar var där också. Tog ett litet tag innan man började prata med dem typ, men så är det ju alltid oftast när man träffar nya människor.

Jag åkte hem vid 00 tiden och gick upp för att jobba idag! Jag ville egentligen jobba, men pengar är pengar. Funderar verkligen på att byta jobb ganska hårt, men jag är ju så rädd! Jag är så van vid min lilla inkomst nu att jag inte vill riskera att förlora den! Men nu sitter jag här och ska ner och äta nu, mums! Fläskfilé och potatisgratäng!!


Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0