30 Maj 2008

Igår va det då KISS.
Underbart att se dem efter alla dessa år av beundran! Synd bara att det inte va så bra som jag väntade mig, men men, de har ju sagt själv att de bara spelar gamla låtar :) Och det måste jag bara tillägga att det är BÄST! Jag förstår inte vad Maiden tänker när de skriver nya låtar och försöker sälja när alla vet att fansen mest vill höra alla gamla klassiker såsom Fear of the Dark, Run to the Hills, The Trooper osv. ?
KISS har sagt själva att de inte tänker släppa något nytt eftersom fansen vill höra precis det bandet vill spela, de gamla hederliga klassikerna!
Jag är dock besviken för jag ville verkligen höra Eric (eftersom det är lite omöjligt att höra själva Peter Criss sjunga) Beth. Den och Forever är definitivt mina favoriter!

Och förbandet, Happypill, va inte så värst imponerande. Inte alls faktiskt. Men däremot 14åringarna Crooked X! Oj oj oj säger jag bara!
Att höra hans röst va ju nästan som att få benen att vika sig! Han såg bra ut, kan verkligen spela gitarr och han hade världens finaste gitarr men dock så är han 14 år och bor i Oklahoma (Och för övrigt så kallar Lillemor mig för Peddo för att jag fick en liten crush i honom haha).

http://www.myspace.com/crookedx   = deras MySpace. (Personligen så gillar jag Lost Controll och Rock N Roll Dream Live)
Väldigt mycket Metallica över det, men jag gillar inte Metallica så baoutamycket så för mig spelar det ingen roll :) .
Jag va såklart tvungen att få med honom på bild också så jag frågade faktiskt honom ifall jag kunde få en bild på honom och mig! Haha, jag är jättefånig jag vet, men men, a girls got to do what a girl wants to do, right? ;)

Iallafall, såklart stod jag nästan längst fram, men jag börjar tycka att det suger ganska mycket eftersom 13 liter svett och taffs på rumpan inte är så mysigt under flera timmar. Och speciellt inte med människor som inte har någon erfarenhet av konserter förut och försöker trycka bakåt. Men något som man ska lära sig är att trycka bakåt = dubbelt tryck tillbaka fram mot staketet. Människor är så dumma ibland. Så när jag bad vakten lyfta över mig så fick jag gå tillbaka där bak i innersta staketet igen. Mycket skönt eftersom jag inte ville stå själv under resten av konserten direkt!!
Så efter någon låt så går jag runt lite grann och ställer mig vid vänster sida om scenen. Och vem står framför mig om inte sångaren i Crooked X? (Forrest hette han). Efter 5 minuter kanske så ser jag att min underbara vän Hannes står vid staketet med Freja så jag går dit och står med dem!
Lite senare dyker Tommy, David och min bäst-Felix upp och det va jättekul! Felix är verkligen bäst<3! (Lite småbög kanske, men det vet vi redan ;)  haha )


För att avsluta detta inlägg så måste jag lägga till att jag har fått en otrolig stor längtan att åka till USA! Jag har visserligen haft en dröm länge om att jag ska åka runt och besöka varje delstat i USA, men nu har den blivit större. Och priset för att åka till USA är ju runt 14.000:- eller något, så vart ska man få de pengarna från? Så bra tjänar jag inte på McDonald's.
Jag måste bara säga att jag skulle kunna åka till Oklahoma och se Crooked X igen. Bara för att liksom.

Nu ska jag gå och fixa lite!
Puss och kram och Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0