Hallojskipojksi!

Jag är dödstrött!
David och jag pratade om vampyrer och zombies igårkväll, vilket gav resultat i att jag inte kunde sova med ryggen mot min klädkammarsdörr. Kul. Jag somnade vid 2-tiden (tror att det berodde lite grann på helgens sena kvällar också), och då hade jag redan vridit och vänt på mig säkert 328 gånger! Samt smsat med Lillemor och pratat om att jag inte kunde somna. Hon påpekade också senare idag att hon somnade vid 4-5 tiden imorse. Usch usch, på ett sätt saknar man skolan lite grann, eftersom då kom man upp på morgonen och inte vände på dygnet! + att man träffar alla klasskompisar.


Jag och Lillemor skulle gå och "göra stan" (som en full gubbe vid namn Patrik sa till mig på tunnelbanan mot Gärdet i torsdags), men hon ringde sen och sa att han inte kunde pga magont! Och jag som inte kan åka in till stan förrän kanske nästa vecka? ja ja, det löser sig iallafall. Det kanske bara blir en tripp till Haninge Centrum? Who knows..!


Iallafall så är det min sista vecka på ålderdomshemmet och det är skönt! Även om man kommer sakna vissa gamlingar så kommer det blir skönt att slippa åka dit varje dag (speciellt eftersom jag va tvungen att vara där på min 18-års dag!). Det har varit kul att lära känna Rebecca lite bättre än vad man gjorde (om man nu gjorde det) innan :).


Förresten så vill jag kolla på kläder på internet! Men eftersom jag inte är av  "mode"-människorna så vill jag hellre kolla på mera coola kläder. Typ såna från zoovillage.com ... Men jag vill även kolla på skor! Jag har märkt att jag just älskar skor så att jag skulle vilja ha ett par höga klackar i lack. Lite konstigt tycker alla andra kanske, men smaken är som baken, right?
Jag vill inte vara en tråkig människor som köper massa gulligull kläder från Stureplan eller NK. Jag vill ha SNYGGA kläder! Våghalsiga!
Och nej, jag är ingen gothare eller något sådant. Det är nämligen så att nästan hälften av mina kläder som jag använder kommer från Gina Tricot.


Och jag har fått värsta nojjan över att flytta hemifrån och inreda min egna lägenhet! Ååh, tänk att få komma hem till sig själv, där man själv bestämmer, där man själv betalar OCH det viktigaste av allt! Det ser ut som man själv vill ha det!!
Ingen äckliga brun rosa färg på en ful tapet. Utan stilrent, snyggt, brunt och vitt, mmm! Jag längtar tills den dagen kommer! Jag är ju trots allt 18 nu så jag får ju faktiskt flytta, även om min ekonomi inte håller för det, haha!


Nej nej, nu ska jag ner och hjälpa mami med maten (lax, mums!), och sen så ska jag iväg till Handen en sväng.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0