Tips

Mamma gjorde denna lista häromdagen och tanken är ju att den ska luska ut vad jag vill bli i livet. Vad jag vill göra helt enkelt. Jag fick en idé igår som kändes riktigt "JAG", även om det ligger mycket jobb bakom.. Tänkte att jag får väl börja idag och se hur det går. Ska man börja med eget företag och speciellt med det som jag vill så kommer det ta ett bra tag. 
 

·     Om jag hade obegränsat med tid och pengar, vad skulle jag då vilja göra? Hur skulle t.ex. en vecka eller månad eller år se ut?

    • En månad - Jag skulle börja månaden med att åka till ett spa över en helg ute i skärgården, därefter så skulle jag köpa mig en symaskin, tyg, garn och börja tillverka. Både sy och virka samtidigt som jag skulle lära mig om aktier, fonder och att investera pengar. 
      Ett år - Så hade jag åkt till Nya Zeeland, Australien, tillbaka till Los Angeles, London och varit borta i ett halvår eller så kanske. Samtidigt så hade jag självklart tagit med virkningen och shoppat gärnet med en personal shopper. Ja, och träna med en personlig tränare.... 

·     Vad skulle jag göra om det inte fanns minsta lilla risk för misslyckande?

    • Köra på alla idéer jag fått. Bara köra.

·     Om jag kunde nå ett av mina mål, vilket som helst, inom ett dygn – vilket skulle jag då välja?

    • Ha ett sparande värt en halv miljon kronor. Klart det finns annat också, men att ha ett sparande är en trygg grund för mig. 

·     Vad skulle göra det roligt att vakna på morgonen?

    • Att ha ett kontor med peppande och roliga kollegor att gå till där jag även kan ta med Penny

·     Vad tycker jag om att prata om med mina nära och kära, eller vad läser jag helst om?

    • Jag tycker om att prata om allt möjligt med mina nära och kära, däremot så kanske jag inte vågar berätta mina drömmar för att jag är rädd för kritik istället för stöd, men annars allt möjligt Jag läser helst självbiografier, om folk som haft det svårt men lyckats med framgång. 

·     Vad skulle jag kunna göra helt utan betalning (bara för att det är så givande)?

    • Arbeta på Hundstallet samt hjälpa människor som har det svårt

·     Vilken är den viktigaste förändringen jag skulle göra i mitt liv eller arbete, om allt var enkelt och möjligt och det inte fanns några begränsningar eller hinder?

    • Min hälsa definitivt. Jag skulle behöva tappa flera kilon för att min kropp ska må så bra den kan. Samtidigt skulle jag våga mer saker. Våga gå nya vägar (då jag ändå skulle ha en ekonomisk trygghet) arbetsmässigt.

·     Om jag var tio gånger smartare än jag är idag, hur skulle det förändra läget? Vad skulle jag göra då?

    • Jag skulle vara mer effektiv och multitaska mer, anlita städhjälp (för att kunna lägga mer tid på att jobba), mer sparande. Jag skulle vilja jobba mer effektivt så att jag skulle kunna exempelvis sitta hemma och jobba i 5-6 timmar och få ut lika mycket som 9-10 timmars jobb.

·     På vilket sätt vill jag göra skillnad eller bidra till den här världen?

    • Jag vill hjälpa människor som har det knepigt arbetsmässigt för att alla borde få en chans att visa att man kan även om man inte har pluggat i 35 år. Jag skulle även slå ett hårt slag för miljön.

·     Vem vill jag vara?

    • En stark, kreativ, framgångsrik, driven, ambitiös, modig entreprenör som älskar att resa, leva livet med sin familj och hund.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

WAY TO GO GIRL!!
Bra lista tycker jag, den är tänkvärd!
Jag ska nog göra om den om ett tag igen och jag tycker verkligen du ska fortsätta drömma och driva på!
Love you <3

2015-01-08 @ 12:29:27
URL: http://mayasmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0