Världens bästa

Varken jag eller Wiktor har gått ut med graviditeten på facebook eller instragram än så länge, vilket vi valt själva pga vi inte känner behovet att folk ska likea, se, kommentera, bekräfta och så vidare. Vi tycker inte att det är andras resa att haka på utan snarare vår egen resa som vi får följa i vår lilla bubbla. Jag har börjat blogga om det nu för att jag vet att min familj läser samt att jag vill kunna kolla tillbaka (man har ju minne som en guldfisk), det räcker för mig. Jag vill heller inte ha några kommentarer om varför vi gör si och varför vi gör så, vilket troligtvis skulle bli om vi gick ut med det på fb eller instragram. Eller som nu med vagnen t ex. När vi sagt att vi ska ha en Bugabooo Donkey så ska många andra påpeka vad de tycker är fel med den eller att dens kompis kompis kompis kompis kompis inte är nöjd och så vidare och så vidare... Hur orkar man ens säga negativa saker? Kan man inte bara "Jahopp, vad kul att ni är nöjda"? Men nej, folk har alltid en åsikt och jag känner väl att ju mer jag förbereder mig och tänker igenom passande svar på kommande frågor desto mer lugn och trevlig kommer jag låta när jag svarar. 
Jag är t ex väldigt förberedd med att någon ska försöka vara rolig och säga "är du säker på att det inte är två där inne?" "tjockis" "OJ vad stor du är redan!" ni vet, det där klassiska som faktiskt är SJUKT onödigt att slänga ur sig. Eller ännu värre "Tjockis :-P", först en kränkning och sen en smiley för att lätta upp stämningen. Som om att min kropp automatiskt kommer bli en allmän rättighet att kommentera. Det kommer med största sannolikhet bli något sånt när jag väl lägger upp på fb och instagram, jag har ju faktiskt själv sagt så innan jag började tänka mig för. Det slinker ur så enkelt om man inte har någon självdisciplin och inte inser hur elakt det är att säga så till någon som känner sig som en flodhäst, har ont och dessutom ett sjujäkla humör. 
 
 
Det jag ville med detta inlägg är att hylla min älskade mamma. Hon har hjälpt mig bli den trygga personen i mig själv som jag är idag. Hon stöttar mig i allt och hon har gjort ett fantastiskt jobb i min uppfostran att jag är så sjukt stolt över henne. Vi har en bra balans i vår relation och det är jag tacksam och glad över. Hon har fått mig att förstå att jag behöver inte varken hennes eller andras godkännande här i livet (trots att jag ofta ringer och rådfrågar henne ändå) för att göra vad jag vill. Det är riktigt skönt och det har jag god nytta av varje dag. Och det kommer jag ha speciellt god nytta av nu som blivande mamma själv, för jag kommer vara bäst på att ta hand om just mitt barn och kunna vara bäst på det med självkänsla och självförtroende i grunden (Ja, klart det kommer komma tveksamheter men då är magkänslan där och guidar mig). Folk kommer med största sannolikhet säga "gör si, gör så" och det betyder inte att jag inte kommer att höra eller lyssna, men jag väljer själv om jag tar åt mig eller inte (ar jag frågat om råd eller pratar om det så betyder det att jag är öppen för att testa nya saker och då är det ju en helt annan grej).
 
Men min mamma, hon är bäst. Hon finns alltid där när jag behöver henne och hon vet precis hur jag funkar, för hon funkar på samma sätt. 
Dock önskar jag att hon skulle skämma bort sig själv lite mer, men det kommer nog. Hon är ändå bäst. 
 
 
 
Inget "varför den vagnen? Den är si, den är så" utan "Det blir jättebra!" Precis det stödet jag vill ha på min resa som gravid. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

II KNOOOW!! Det är aldrig någon som faktiskt säger: Gud var roligt för din skull. Aldrig. Man ska alltid bli uppläxad av en jävla idiot som tror sig veta bättre. Man vet själv vad som är bäst och vad som känns bra. Behöver inte ha någon annans åsikt.
You rock brorsan!

2016-02-05 @ 12:18:58
URL: http://fuckingfailuree.blogg.se
Postat av: Liselotte

Du har en grund trygghet och det är väldigt bra. Självklart blir man osäker vissa tillfällen, det skulle vara konstigt annars. Alla är ju barn i början!!😆
Varje dag så lär vi oss nya saker och upptäcker nytt. Det är så vi utvecklas. Sen alla negativa vibbar de får man lära sig att ignorera. Går inte alla gånger men flertalet.
Stooooor Kram 💖💖💖

2016-02-05 @ 16:30:44
Postat av: Liselotte

Haha jag felskrev ordet grundtrygghet.. det ska ju inte vara att du har en GRUND trygghet. Sorry min lilla gumma.. 😁

2016-02-05 @ 16:34:27
Postat av: Jennifer

Heja dig!!! 👊🏻❤️ Förstår dig precis! Det är NI som ska skaffa barn och ingen annan har med era val att göra! Det ni väljer att göra anser jag vara det absolut bästa för erat barn och vad andra säger är bara att skita i! Nu har ni en sådan fantastisk resa som ni påbörjat ❤️ Kärlek!

2016-02-05 @ 18:23:58
Postat av: Mamma

Ååå min lilla tjej - jag blir så rörd över dina ord och all lycka på den resan ni påbörjat tillsammans!
Jag är så glad att ni har varandra och kan inte mer än skriva WAY TO GO GIRL!!!
(Har lite svårt med ord nu och att få dem att falla rätt i text)
All kärlek till er! <3

2016-02-05 @ 22:17:53
URL: http://mayasmatte.blogg.se
Postat av: Jennifer

Det ska ju självklart stå att "det ni väljer att göra anser NI vara det absolut bästa för erat barn" - och de är det VIKTIGASTE ❤️

2016-02-05 @ 23:05:27
Postat av: Kristiina

Nu ska jag berätta det jag själv inte visste när jag först blev gravid/mamma. Oavsett hur man gör kan det va fel i någons åsikt! Allltid!! Alla föräldrar är olika, alla människor är olika!! Det viktigaste du ska tänka på är att det är Du som vet vad är bäst för Dig och ditt barn, det kommer komma så naturligt, precis som alla skit kommentarer från "JagVetBästFörJagHarEgnaBarn" männsikor.
Och du som har så stark karaktär, med så mycket kärlek runt om dig, kommer fixa allt det här utan problem!
Njut varenda stund, det är en fantastisk känsla att va en inkubator :D Grattis!

2016-02-06 @ 13:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0