Hello

Här sitter jag på en liten paus i jobbet och försöker lära mig mer om aktier. Sparar lite överallt känns det som, men en del av pengarna vill jag ju aktivt handla med i upp- och nergångar på börsen (det kortsiktiga sparandet bara). Förra veckan låg jag på plus och nu ligger jag på minus. Vilket egentligen är dåligt eftersom tanke var att ha dem kortsiktigt, men samtidigt bra eftersom då blir det billigare att köpa och jag måste ju inte ha dem en kort stund utan kan faktiskt köpa på mig lite medan det är billigt tills de går förbi första inköpspriset. Vill ju så gärna bli bättre på det här med trading! Vill vill vill! Vågar dock inte sätta så höga drömmar (en som jag följer på instragram som tradear har ett mål att köpa en Porsche innan hens 25års dag. Ganska så stark dröm, dock inte omöjlig!). Drömmer jag lågt så skulle en egen häst vara nice. 
Det viktigaste är ju dock att en ska ha råd att förlora. Handlar ju dock inte för några större summor direkt. 
Försöker lära mig lite mer om BULL och BEAR. Den ena är kortsiktig och den andra långsiktig och därefter tar min kunskap slut. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0