Mitten av veckan

Nu är vi på rätt sida om veckan! Snart helg, men det betyder ju också ännu mer in i förskole-jobb-hjulet. Haylie sov inte så länge igår och körde en favorit i repris idag. Typ 25 minuter. Men det kommer väl sen när hon börjar mer på heltid. Usch, vem kom på att en skulle vara iväg från sitt barn så länge om dagarna? Hon kommer gå 7-16 och jag vet att många barn går såna tider, men det känns som om att ALLA lämnar 9 och hämtar 14 så därför känner jag mig som en usel mamma som kommer lämna henne längre där. Men ekonomin går ju inte ihop annars. Mitt mål i livet är att inte vara styrd av pengar tills slut. Just nu är jag ju det, men målet är att inte vara det. En vacker dag! 
 
I alla fall, på tal om pengar, så har jag spenderat lite mer pengar på Haylie. Hon har inget ofodrat regnställ så jag köpte ett från Lindberg nyss för de hade ett på rea. Hade velat ha en gul för jag är så trött på rosa till tjejer, men den färgen var slut så det fick bli en blå. Den är fin den också. Hennes fodrade regnställ är gult så det får jag nöja mig med. Man kan inte få allt. Hade såklart kunnat köpa ett gult någon annanstans men vill stödja svenska märken och denna kostade lika mycket som andra regnställ nu så då fick det bli svenskt. 
 
 
Jaja, nog med pladder nu. Imorgon är en ny dag på förskolan och imorgon ska vi föräldrar (jag och de tre andra inskolningar) gå iväg typ 30 minuter för att se hur barnen reagerar. Haylie är så trygg i sig själv så jag är inte orolig, men jag gråter i princip hela tiden inombords. 
 

Kommentarer
Postat av: Anette

Åååå jag får flashback från din inskolning... Hua hua.. Men Prinsessan Jordnöt klarar det galant 💕💕💕

2018-01-11 @ 21:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0