Billigt blir alltid dyrare i längden

Var i centrum igår och sprang in på Naturkompaniet för att hälsa på Carro och även lära mig lite om lager-på-lager-tjoss. Köpte ett par ullstrumpor till Hallonkan och tänkte gå och köpa ett lager 2 ställ när pengarna trillar in. Väntar på ett par vinterstövlar som är på g hem nu också och se om de funkar. Behöver de två par vinterskor eller hur funkar den biten? Suck. Känner mig lite smartare, men fortfarande helt lost i djungeln. Vet i alla fall att jag letar efter kläder som är "bluesign approved". Bluesign har tydligen en lista på över 900 gifter som är förbjudna i deras kläder. Fatta att det alltså finns kläder som kan ha hur många olika gifter som helst i sig?! Det är fan sjukt. 
 
Hoppas på att Isbjörn of Sweden ska ha utförsäljning på Outletbutiken snart. De hade det förra året och då var Wiktor där och passade på att köpa en vinteroverall och en vanlig overall. Jag hade inte så stor aning om hur dyrt det är med barn. Ska iof kolla runt på köp-och-sälj-sidor också tänkte jag.. Herregud vilken djungel. 
 
 
Tog den här i storlek 92. Då kan hon förhoppningsvis ha den nästa säsong också! Hoppas verkligen att den funkar! (Den var på rea så jag vet inte om det går att lämna tillbaka/byta?)
 
Meeeen så ni som funderar på julklappar (mamma) (ja det känns girigt att skriva såhär) till Haylie; köp gärna i ull! 100% ull, merinoull osv. Ull är riktigt jäkla bra! Inte bara lätta att hålla rena utan andas bättre osv.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0