100 mål i livet att nå!

Ålrajt people! Vad har jag gjort idag? Jo, jag har gjort en lista på 100 (!!) saker som jag vill göra i livet!
Det är inte i ordning, men när man skriver ner sina mål så blir de ju mer verkliga och då spelar det ju ingen roll i vilken ordning det blir. Jag tror dessutom att om man skriver ner sina mål så jobbar man undermedvetet att nå dit. 
 
Here we go.
 
 
 
1. Uppfostra Haylie till en stark och självständig tjej
 
2. Gifta mig med Wiktor
 
3. Föda vaginalt och få helamma
 
4. Donera bröstmjölk 
 
5. Ofta ha kul med Wiktor. Skratta mycket tillsammans
 
6. Bjuda Wiktor på en spa-weekend
 
7. Resa mycket. Paris, London, LA, NYC. 
 
8. Läsa bra böcker i en solstol i solen
 
9. Älska mig själv mer
 
10. Säga ifrån mer 
 
 
 
 
11. Äta god mat ofta
 
12. Äga en riktigt cool bil
 
13. Ha 500.000kr i min aktieportfölj
 
14. Låta en inredare inreda vårat hus
 
15. Bli en inspiration för andra med aktier och fonder
 
16. Bila igenom USA med familjen
 
17. Bygga upp min kropp så den blir starkare
 
18. Köpa mig en snygg garderob (kläder alltså)
 
19. Unna mig att gå till frisören i alla fall en gång i halvåret
 
20. Bygga vårat egna hus! Med ett stort trädgårdsland, öppet kök, köksö, öppen spis
 
 
 
 
21. Odla mer grönsaker
 
22. Alltid ha barnasinnet kvar
 
23. Alltid uppmuntra min kreativitet
 
24. Flyga buisnessclass till Nya Zeeland (och besöka Hobbiton HEHE)
 
25. Köpa en Chanel-väska (inte bara för köpandets skull utan även som en investering då de ökar i värde)
 
26. Jobba 50% (och låta mina pengar jobba åt mig istället via aktier och fonder)
 
27. Skämma bort min mamma
 
28. Gå en kurs i hur jag skapar mina egna mönster och syr mina egna kläder i något annat tyg än jersey
 
29. Unna mig ansiktsbehandling 
 
30. Köp en springvagn och gå ut och spring med Haylie och Penny när snön försvinner
 
 
 
 
31. Bli bättre på dressyr (och även tävla)
 
32. Åk på hästresa med inriktning på dressyr
 
33. Amortera mer på vårat bostadslån
 
34. Lära mig sminka mig själv bättre
 
35. Alltid försöka förstå. Jag behöver inte gilla eller acceptera, men försöka förstå "varför". 
 
36. Vara en powerwoman-förebild för Haylie (och om jag får fler döttrar)
 
37. Lära mig om investering i fastighetsbranschen
 
38. Renovera köket och köpa en cool kyl. Typ med glasdörrar. 
 
39. Gå en matlagningskurs
 
40. Hyra en båt på semestern
 
 
 
 
41. Ha städhjälp hemma 
 
42. Lära mig franska
 
43. Skänka pengar till djurrättsorganisationer och stötta ensamstående föräldrar
 
44. Gå en koaff-kurs (Göra min egna koaff)
 
45. Åka på tjejresa igen (som vi gjorde till London)
 
46. Bila i Europa
 
47. Sy min egna brudklänning
 
48. Ha en sommarhobby med Wiktor. Typ golf eller så
 
49. Få barnbarn och skämma bort dem ordentligt
 
50. Lära mina barn och barnbarn om handarbete och sparande
 
 
 
 
51. Njuta av pensionen utan att behöva oroa mig för ekonomin 
 
52. Testa på att sitta i en styrelse
 
53. Ha en stor och snygg walk-in-closet
 
54. Unna mig själv ett powerwoman-smycke när jag uppnått ett sparmål
 
55. Ifrågasätta mer och även lära Haylie att ifrågasätta. Speciellt att ifrågasätta normer. 
 
56. Orka springa milen under 60 min
 
57. Lyssna på poddcast och böcker
 
58. Ta familjeporträtt
 
59. Rida islandshästar på Island
 
60. Åka till Astrid Lindgrens värld med ett annat kompispar som också har barn
 
 
 
 
61. Köpa mig en egen snöskoter
 
62. Lära mig mer om vin
 
63. Köpa mig en Mac-dator
 
64. Se till att mina barn vet att de alltid kan prata med mig
 
65. Lägga viltspår till Penny oftare
 
66. Bjuda på en 3-rätters där jag gjort allt från grunden själv
 
67. Åka till Italien och äta massor av pasta och gelato
 
68. Spara barnbidraget till barnen (Vi sparar Haylies just nu)
 
69. Köpa Anastasia Beverly Hills-smink
 
70. Hyr en lägenhet i New York City över en weekend
 
 
 
 
71. Lära mig att gå i 15cm klackar
 
72. Afternoon Tea mera
 
73. Åka helikopter
 
74. Testa burlesque
 
75. Fira nyår i ett varmt land medan jag har fötterna i havet
 
76. Donera blod
 
77. Göra egen sushi
 
78. Bära huvudbonader mer. Hatt liksom. Jag passar i det. 
 
79. Gå en kurs i smyckestillverkning
 
80. Fortsätta vara en do:er. Jag ser mig själv som en do:er som ser till att saker blir gjorda. 
 
 
 
 
81. Åka till Disneyland med familjen
 
82. Vara med på medeltidsveckan på Gotland
 
83. Äga en fin klocka
 
84. Virka en klänning till mig själv
 
85. Besök en fin restaurang utomlands
 
86. Tradea med aktier
 
87. Äga en lägenhet utomlands
 
88. Bli proffsfotograferad
 
89. Gå på loppis/second hand, köpa ett skåp och göra om
 
90. Besöka Amsterdam
 
 
 
 
91. Ha pyjamasparty med mormor, mamma, Lina, mina mostrar och Haylie
 
92. Vara med på ett kosläpp
 
93. Sy mer kläder till Haylie
 
94. Ha ett spabad hemma
 
95. Läsa en kurs och lära mig något
 
96. Bygga en koja i vardagsrummet och ha picknick inne i den
 
97. Göra ett eget tryck på tyg
 
98. Rensa hemma och kasta/sälja grejer som inte används
 
99. Springa ett lopp
 
100. Sitta i vårt spabad med Wiktor och dricka champagne under stjärnorna
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Du är en inspiration kompis 🖤

2017-03-08 @ 20:02:29
Postat av: Liselotte

Oj oj oj vilken lista du gjort!!!
Verkligen gott och blandat.
Du fixar nog att bocka av många av sakerna framöver. 😍😍

2017-03-09 @ 13:27:41
Postat av: Mami

WOW vilken bra lista!!!
Du har redan bockat av flera av sakerna i den...
En riktigt inspirerande bucket-list
Love you <3

2017-03-09 @ 17:37:32
URL: http://mayasmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0