Piss

Och där kickade allt in ännu en gång. Är det pms tro? Ca en gång i månaden blir jag lätt deppig och ha-begäret ökar enormt. Jag vill ha en sminkstation i mitt rum med nytt smink och nya borstar som jag köpt på en shoppingresa i USA, jag vill ha stora krukor och jord för att plantera om mina tomater, jag vill ha ett växthus där mina tomater kan bo. Jag vill ha jag vill ha jag vill ha och så kommer deppen efter när jag inte har möjlighet till allt på en gång. 

Jag fattar att det är en del av det ytliga samhället vi lever i som säger "om du bara köper det här så blir du lycklig" och hälften av tiden så går min hjärna på det och hälften av tiden så gör den det inte. Det är fan en kamp att stå emot. Jag blir inte lyckligare för att jag har en ögonskugga för 400kr? Jag blir lycklig av att älska mig själv. Av att ge andra komplimanger. Av att göra något gott för någon annan. Men så kommer det där pickande köp-behovet och så blir jag nere när jag inte kan. Hatar begränsningar men hatar även att spendera pengar på skitgrejer. 



Mina tomater behöver verkligen nya krukor, haha. Istället för att jag ska vattna dem en och en under kran så fick de duscha tillsammans istället. 


Kommentarer
Postat av: Mami

Ååå lilla stumpan... förstår verkligen vad du menar 💗

2017-04-13 @ 21:11:02
URL: http://mayasmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0