Sista dagen

Idag är sista arbetsdagen på 1,5 år. Helt sjukt. Det längsta uppehållet jag har haft från att jobba sen jag var 17 år (sommarjobb 3-4 år innan räknas inte liksom) är en månad. En hel månad på raken alltså. Har inte ens haft sammanhängande semester som varit så lång! Det var juni 2011 då jag jobbade som timvikarie och det var heeelt lugnt hela juni. Och nu så ska jag inte jobba på 1,5 år? Och framförallt - jag ska gå hemma nu tills bebis tittar ut vilket kan bli närsomhelst innan 29 juni (då har jag gått 42 fulla veckor och man får inte gå längre än 42 veckor i Stockholms län tydligen). 
Självklart har jag redan bokat in tre fransar och skrivit en lista på saker som behöver göras hemma. Att enbart flytta mig från säng till soffa skulle driva mig till vansinne. 
 
 
Men det blir nog bra det här. Ska hämta ut lite fina tyger på vägen hem idag så imorgon kan jag faktiskt klippa ut mönster och göra lite kläder! 
 
 
Bild lånad från Zicca Fabrics hemsida
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0