Livskvalité

Livskvalité är något som jag definitivt prioriterar numera. För några år sen så dög det mesta, men numera så strävar jag efter att göra och få det precis som jag vill ha det och inte nöjer mig "bara för att". Jag lägger hellre lite extra krut på något mer äkta än att nöja mig med det som är "näst bäst" eller "kunde varit lika bra". Hellre ett glas riktigt mousserande för 82kr än sodastreamad tetrapack vin som kostar 50:- för att jag njuter mer av ett gott glas än att tänka "jaja, det är ju i alla fall bubbel i så det är nästan som på riktigt" för en hel tetrapack.
 
Självklart tänker inte alla så och speciellt inte de förra ägarna som vi köpte huset av (vilket man absolut såg på golv, väggar, spis och kyl) vilket vi får "lida" lite för nu tycker jag. Ena frysen är fucked up och går upp till -10 grader istället för att stanna nere på -18 och bara fungera. Den frysen är säkerligen mer än 10 år gammal då de bara bodde där i 10 år och köpte bara den ena kyl och frys ny. Men i alla fall så när den går upp till -10 så piper den! OCH SJÄLVKLART GÖR DEN DET MITT I NÄTTERNA. Skickade ner Wiktor 3 gånger inatt. PISSFRYS!! 
 
Jag kan absolut tänka mig att byta ut båda skitgrejerna till en sån här; 
men just nu prioriterar vi våra pengar på annat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0