Fredag

Igår var vi och firade att min kära svärfar fyllde år i somras. Vi satt ute och åt men inte fasen var det varmt... Och jag som tog på mig en av mina nya amningsklänningar med strumpbyxor, lite kallt! Var för övrigt väldigt nöjd med klänningen tills jag fick kommentaren "Ska ni ha en till?" och sen direkt efter "jag menade inget illa". Haylie är nu 7 veckor. 7! Babyskinnet försvinner inte fort och handske jag varit gravid så hade det fan inte synts.
Jag fattar inte grejen med att kvinnor som har varit gravida själva hackar på kvinnor som är, eller som nyss varit, gravida. Gravida kroppar är INGEN allmän rättighet att kommentera och jag fattar inte riktigt; tyckte de om att få kommentarer själva?
Tack för att hjälpa mig känna mig ännu mera obekväm i min nya kropp än vad jag redan gör. Tack.

Tröjorna jag sydde va för övrigt lite för stora för Haylie.. Hon fick igenom huvudet bra vilket får mig att undra om hon kommer få det när hon växer i resten?


Kommentarer
Postat av: Lina

Du är den finaste jag vet <3

2016-08-13 @ 14:57:33
URL: http://fuckingfailuree.blogg.se
Postat av: Moster Jes

Om 'folk' fattade hur mycket kommentarer om ens kropp kan påverka..... jag tror inte skulle vilja hlr;
-åh har du en stooor hjärnskada? Nä. .. . Det verkar/ ser ut som det.
(Tänkt säga det till nästa som säger ngt om min kropp)

2016-08-14 @ 11:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0