Vinranka

I helgen var jag på trädgårdsmässan i Älvsjö! 
Hade velat köpa massor, men tyckte inte att det var så mycket som jag va intresserad av... Mest blommor och det är inte min första prio. Men kom i alla fall hem med en vinranka, chokladblomma och fröer! Vete fasen om man vågar plantera något nu i och med att vädret är schizo i och för sig. De gröna stjälkarna på mina potatisar är helt ur funktion sen jag lämnade dem ute en natt. Tänkte att det skulle gå, men hade ingen aning om att det skulle komma frost, så ja. Jag får se om de vill börja leva igen eller om det bara är att kasta. 
Vinrankan har i alla fall vuxit på sig sen i helgen! Så kul! Hoppas att något av det jag planterat vill växa någon gång. 



Sydde även ett par byxor i helgen! 
Dock så suger den nya tvillingnålen jag köpte då när jag väl får igenom tråden (efter en halv dag) så går tråden sönder. Så jag har beställt nya, exakt likadan som jag hade innan. Hoppas att de kommer idag eller imorgon och att de funkar... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0