Tyger

Ju längre graviditeten går desto tröttare blir jag (såklart), så därför ska det bli skönt med en ledig dag imorgon. Jag orkar bara jobba och sen när jag kommer hem sitter jag i soffan en stund, virkar lite och sen hoppar i säng efter maten. Så jäkla tråkigt, men vad ska jag göra? Därför har jag inte färdigställt baggydressen eller den senaste bodyn jag sydde, vilket får mig att känna mig stressad vilket i sin tur gör mig ännu tröttare. Så ja, jag behöver lediga dagar. För att kunna koppla av och känna att jag hinner med saker, för det gör jag verkligen inte nu. Ingenting av det som får mig att koppla av eller som gör mig glad i alla fall. 
 
Men för att försöka göra mig själv lite gladare så beställde jag lite tyg. Ett tyg som jag tycker är jättehäftigt och skulle vilja göra en tjocktröja till jordnöten av och ett tyg som jag redan har av, men som jag köpte mer av för jag skulle vilja sy ett par leggings till mig själv. Ser redan hur jag försöker matcha mig och bebis med likadana mönster på kläderna, haha. Om jag får tummen och lugnet att sätta mig och sy dvs. Kanske orkar med saker de sista veckorna? 
För övrigt så är det något som stressar mig också. Hur länge ska jag jobba? Hur länge brukar man jobba? Att gå 2 veckor innan känns så sent, men det känns så latigt av mig (och dåligt samvete för att inte jobba) att gå tidigare. Åh.. Så mycket funderingar. Likadant med att jag nu börjar fråga de som redan fött barn tidigare hur de upplevde hela förlossningen och speciellt efteråt. Känner mig att jag vill veta så mycket som möjligt, vilket också stressar mig.
 
Jag vet inte hur jag ska göra för att varva ner och hitta balansen. Ibland vill jag bara lägga mig i sängen rakt uppochner och gråta och idag är typ en sån dag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ta ser lugnt och var rädd om dig, din kropp ska orka med också! Love you och See ya soon 💜

2016-04-13 @ 20:51:19
Postat av: Moster Jes

Jag förstår din stress. Hjärnan orkar men inte kroppen 😮.
Förlossningen är din kropp gjord att klara, vissa bättre än andra 😉 (tänker på mig själv). Men lita på din kropp! det kommer gå galant.
Kan du inte gå ner på halvtid?
Tänker på dig! Kram

2016-04-14 @ 07:49:48
Postat av: Liselotte

Förstår dina funderingar. Det är mycket som snurrar i huvudet just nu.😊
Lita på dig själv o lyssna på din kropp.💤💃😭😍😆🍼
Puss o kram

2016-04-14 @ 18:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0