Crap.

Jag va på riktigt bra humör igår! Allt kommer ordna sig, gjorde fransar på en dam som hade barnbarnsbarn (hon sa aldrig sin ålder) och allt vad frid och fröjd tills jag skulle försöka få bort mina egna fransar. Efter ett tag så sitter de inte snyggt längre (logiskt) och jag vill ha bort mina ny, men gick det? Nej. Mitt remover klampade ihop dem mer och vissa fransar har ju släppt (man byter fransar var tredje vecka) men de sitter ändå kvar eftersom de är ihoplimmade. Vilket är absolut regel nummer 1: limma aldrig aldrig aldrig ihop fransar.
Så nu ser jag ut såhär eftersom jag har varit tvungen att klippa bort de klumpar som var värst. Ska försöka mer idag för att ha olivolja på fungerade inte. Hoppas att jag får bort dem för Mimmi kommer på söndag och ska hjälpa mig sätta dit nya så att jag inte ser förtaskig ut på praktikplatsen.


Jag har lärt min läxa; använd aldrig något annat lim än det jag vet är bra. Och gör inte en förlängning hos någon som inte har ett certifikat. (Jag fick mitt i juli förra året liksom).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0