Förvirring

Jag är knappast ensam om att känna mig förvirrad när det kommer till vad jag vill göra i mitt liv. Oftast så smyger sig den där "skiter-väl-i-allt-"känslan och det har den gjort idag så därför tänkte jag börja träna på att besegra den. Jag är ju faktiskt en stark och framåt person så varför ska jag känna att allt känns hopplöst? Jag började i alla fall med att skriva ner mina mål i livet under 4 rubriker; Ekonomi, Familjeliv, Jobb och Hälsa/Träning. Detta är mål som jag har som jag räknar med att uppfylla om 1-100 år (de är alltså inte alla fasta mål).

Tidigare så berättade jag för en personal på ett korttidsboende om vilka drömmar jag hade/har (såsom att ha 100.000kr i aktier/fonder/Aktieobligation t ex) varpå jag får en otroligt negativ respons. Annledning till att jag ens nämner det här är för att hennes negativa inställning kommer inte ta henne till de drömmar hon vill, men jag är helt övertygad om att min positiva inställning kommer göra det (Jag kommer ju inte spara ihop 100.000kr och sen investera utan planerar att börja smått så fort jag får en fast inkomst). En bra inställning till pengar och livet gör skillnad. Min inställning är att med pengar kommer möjligheter, inte förbannelser.

I alla fall, genom att skriva ner mina drömmar så blir det lättare för mig att fokusera på vilka vägar jag ska gå i livet.




Kommentarer
Postat av: Mami

Way to go girl!! <3
De är bra med att strukturera upp sina drömmar och vision för att "sätta dem på pränt"..

<3

2014-03-17 @ 16:17:09
URL: http://mayasmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0