Ångest.

Så, jag har haft en enorm ångest nu de senaste dagarna. Varför? Jo för att jag har registrerat ett företag hos Skatteverket för mina fransar då jag har haft kontakt med en tjej om att hyra in mig hos henne i Solna. Varför ger det här ångest då? Jo för att jag vet inte om jag VILL hålla på med fransar på heltid. Jag gillar det och jag gör det bra, men vill jag ha det som heltidsjobb? Nej. Och om jag skulle starta ett företag nu så skulle det för det första kosta med material och hyra samt att jag skulle behöva bygga upp en kundkrets. Mina kunder idag är mest vänner och vänners vänner, men här skulle jag behöva ta hjälp av t ex Let's Deal och köra vilket skulle resultera i att jag ändå inte skulle tjäna några pengar förrän folk kom tillbaka för en påfyllning. Så, jag skulle gå väldigt back vilket jag ändå förstår (det tar ca 2 år för ett företag att snurra runt ekonomiskt). Så jag har bestämt mig för att försöka satsa på praktikplats i stället nu. Min rektor kom in och berättade att mellan 26 maj till 29 juni ska vi ha praktik OCH 3 dagars skola á 9 timmars lektion istället för 2 dagar skola á 6 timmar så att vi kan få 3 veckors "ledigt" i juli. Så jag kommer att ha så jävla fullt upp de 5 veckorna och hur ska jag isåfall kunna jobba heltid med fransar? Precis. 
 
Men så kommer åter den här ångesten... Hur ska jag få in pengar? Jag har inget CSN-lån, bara bidrag vilket vi alla vet, inte räcker till något mer än hyra (om ens det för vissa). Tackolov så har min chef givit mitt telefonnummer till en av hennes kollegor så min telefon ringde precis och jag ska möta upp en brukare nästa vecka för att se om jag kan jobba extra där, vilket vore toppen!! Då kanske jag inte behöver vara purfattig och ta från mitt sparkonto? 
 
Ringde mamma och bad om råd och tips och hon sa det att jag kan ju alltid satsa på fransarna tills nästa sommar och köra praktik och förhoppningsvis få en bra referens därifrån? Vi får hoppas. Jag ska på en praktikintrevju imorgon nämligen.... !! Jag hoppas verkligen verkligen att jag får det där för det är två kvinnor som inspirerar mig mycket med deras driv och mod.
 
Ja ja, jag ska måla naglarna och krusa upp håret lite så att min utväxt inte märks så mycket (måste verkligen färga...) samt laga mat till min karl. Skulle gjort två fransförlängningar i kväll men eftersom det toksnöar så kände de sig inte säkra på att köra med sommardäck. Vem hade räknat med snökaos liksom? 
 
Tack kära blogg för att jag får skriva ner mitt problem och om ni som läser har några tips och råd så får ni gärna dela med er. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Always there if you need!!
Såklart är det bra att gå på magkänslan och göra det som känns rätt!
Det kanske är bättre att jobba upp en kundkrets innan du bokar ett rum hos någon?

Love you PUSS

2014-03-19 @ 22:08:57
URL: http://mayasmatte.blogg.se
Postat av: Liselotte

Lycka till med allt. Ta en sak i taget o fokusera på så brukar detkkännas bättre o lättare att ta tag i nästa. Kram

2014-03-20 @ 09:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0