tuesday afternoon

OjojOJ! Nu börjar det hända grejer här alltså! I helgen så cyklade jag till och från jobbet och en sträcka dit är på 4,3 km så det har ju blivit ca 17,2 km i helgen på cykel! Känner mig duktig. I alla fall så ringde de (äntligen) från Vallentuna Ridskola och jag ska dit och provrida på tisdag nästa vecka! Det fanns en plats kvar i den gruppen och tydligen skulle en annan tjej från den gruppen sluta så då kommer förhoppningsvis Jennah också börja i samma grupp! Hoppas!! Äntligen så kommer hästarna in i mitt liv igen! Förstår inte varför jag var så dum som slutade rida på ridskola egentligen? Slutade med medryttarhäst för att hon sålde hästen och det var innan studenten så läxor och prov ropade. Vilket sög. Men nu är det back on track! Ja, och så har jag ju dansen på torsdagar, HEHE! Känns bra att vara aktiv. Eller, i alla fall ha planer på att bli aktiv. Man måste ju börja någonstans?


För övrigt så har jag märkt att jag har fått väldigt ont i huvudet den sista tiden.. Borde nog gå till någon optiker och kolla upp det? Kan ju vara så att jag behöver glasögon? Ögonen spänner sig liksom och jag måste verkligen fokusera ibland på vad det är jag ska titta på. Det blir liksom lite för överansträngt.


Ja, och på tal om annat så hade vi våran första valpkurs igår med Penny! Hunden är som en naturbegåvning! Riktigt duktig tjej och det var väldigt kul och levde faktiskt upp till mina förväntningar, vilket var skönt också. Kan ju vara kul om det är bra liksom? Längtar redan till nästa vecka! Ridning, valpkurs och börjar om på Nivå 2! Jag går ju varje kurs två gånger för att bli så bra som möjligt! Har ett mål att nå inom 3 år.


Men nu blir det faktiskt sängen för att vila upp energin så att jag orkar cykla till jobbet imorgon! Vägen dit är lite trögare än vägen hem... Men oftast så går väl allt bättre när man är på hemvägen?

Godnatt!



Smart lite chihuahua!


Kommentarer
Postat av: J

Vi måste ses snart!!!

2012-03-15 @ 15:38:54
URL: http://jeffry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0