VARFÖR?

Jag gick in på google och skulle söka på en sommarkänsla, och till min stora förvåning kommer denna bild upp:


Och jag undrar - Varför?
Den här bilden är hemsk. Okej, visst jag röker själv på fester, och jag vet hur dåligt det är och därför så ska jag sluta, men att ta kort på när småbarn gör det? Jag hoppas att det är fixat i photoshop eller något så att de inte tvingade henne att ta in röken. Och vad har bilden för budskap egentligen? En liten flick står i bikini och röker med smink medans en annan tjock unge sitter ner. Och varför just en tjock tjej? Handlar det om att så länge man röker, har smink och är smal så är man okej för omvärlden och kan stå över de som är tjocka, osminkade och icke-rökare?
Vad är det för sjuk värld vi lever i egentligen?
Eller är jag ensam om att tycka att de flesta människor i världen har ett stort problem?

Kommentarer
Postat av: Mysan

Det är en sjuk värld vi lever i, helt klart!

Budskapet med bilden är väl kanske att det är så världen ser ut idag. Det är nog meningen att bilden ska provocera, man blir ju lite arg när man tittar på den.



Och nej, det är inte facebookat än, haha ;)

2009-02-24 @ 14:15:09
URL: http://mymymy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0