Städa!

Idag så ska jag städa. Hemskt. Jag gillar inte ordet "städa" ens. Men jag älskar att det är rent efter.. Även om jag trivs med att det är stökigt, för då vet jag bättre vart jag lägger alla saker - närmaste stället jag var på sist. Inte så svårt ju? När man städar så ska det liggas i lådor hit och dit, och hur ORKAR man rota upp alla lådor senare för att få tag på just den grejen? Jag förstår inte. Just därför lägger jag saker på närmaste ställe jag är på, för då vet jag att de finns lätt tillgängliga ifall jag skulle behöva dem inom de närmaste timmarna/dagarna/veckorna/månaderna. På ett ungefär.

Men nu ska det bannemej bli av! Funderar på att städa riktigt fint och ordentligt.. Synd att vi inte har en ny soffa ute i mitt vardagsrum (Ja, man kan säga att det är mitt eftersom min syster inte bor här längre och min mor och Mats aldrig är här uppe. Tänk, jag har ett helt badrum för mig själv!! Dock så är det fult, men ändå! Och utan badkar... )
Jag vet exakt vilken soffa jag skulle vilja ha. För jag har märkt på sistonde hur jag brinner för att fixa hår, sminka och inreda. Gosh!
Jag håller på att spy på inredningen pappa har hemma. Han kunde beställt en bekväm, snygg, stilfull soffa, men istället så beställer han världens hårdaste soffa med delar. Hur tänker man då? Jag förstår inte! Jag kan tänka mig en sån där liten "pall" som man kan använda som bord, fotstöd eller sitta på som vanligt, men inte en tre- och tvåsitssoffa med en obekväm fotälj i bakgrunden. Nej usch. Det ska vara en med schäslong (eller hur det stavas).
Och det viktigaste - Det ska vara lugna, varm och inbjudande färger. Man ska trivas i sitt vardagsrum och så gäller även sovrummet. Hade inte jag haft min klädkammare så hade mitt rum sett annorlunda ut. Och jag skulle ha tagit VITA ZEBRA tapeter istället för gråa! Grått ger en sån deprimerande känsla. (Gud vad jag inser att jag har mycke plats för mig själv!)

Men nu måste jag nog sätta igång, även om det här var roligt att prata om!!



PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0