090216

Japp! Idag hade jag min första körkortskurs! Lite krångligt där med alla k:n, men ja. Jag tycker att vi mest gick igenom om hur många olyckor det händer i trafiken och hur många som dör p.g.a. alkohol. Och ja, DON'T DRINK AND DRIVE säger jag, men just då så ville jag bara att han skulle sluta prata om det och börja gå in på allt så att man får det gjort någon gång! Jag vill inte vänta tills jag är 45 för att ta körkort!
Puck skulle ha en körlektion där så vi gick dit tillsammans eftersom det ligger så nära skolan (GrönlundsTrafikskola), och väl där inne så träffar Puck någon och jag träffar en gammal klasskompis, Alexandra Lexén, och hon skulle också på samma kurs! När vi kommer in i det lilla rummet, vem sitter längst fram om inte, jo precis, Mr. Handsome! Och en tjej från tvåan som jag inte minns namnet på, men som verkar jättesnäll! Iallafall, när vi satte oss ner så kom Damla in (en tjej som jag jobbade med på McDonald's men som har lyckats slå sig fri därifrån) och jag satt och funderade på om någon mer som jag kände skulle komma.. Men icke-sa-nicke! Men fullt i klassrummet blev det..

Nästa lektion är på onsdag, och vi ska ha läst några sidor ur boken då vilket jag tänkte göra nu typ.. Men först vill jag bara berätta om helgen!  Har ju inte uppdaterat något!

I fredags åkte jag och jobbade och hade lite kul på jobbet. Alltid trevligt när det är roligt där :)

efter det så gick jag hem till min morbror för att sova där då jag skulle vara barnvakt dagen efter! Jag fick sova i soffan (för jag ville inte sova i någons av ungarnas hårda sängar, nej tack!) och jag zappade lite på tv:n och vilken film va det inte om ARN - Tempelriddaren? Jag har sett den en gång tidigare och jag tyckte att den var bra gjord för att vara svensk! Den enda svenska filmen som jag har fastnat för förut är typ Ondskan ..  Men jag såg klart på den medans jag smsade med Lillemor om Mr. Handsome! HAHA! Jag sa förresten Hej till honom idag!! Andreas pushade mig via sms och sa: Om du inte säger det nu så kommer du aldrig säga det. Och han hade rätt. :) Tack för stödet<3! 
Tessi kom över med sin brorsdotter Linnea också så vi va i centrum lite och åt. Mysigt! Efter att Emma och Johnny kom hem så sprang jag och Tessi (Lilliz också) till Tessis bror för att kolla på Melodifestivalen!! Mina hjärtan var ju med och de kom vidare! H.E.A.T, grabbar, det är ni värda. Grattis så mycket till er! Jag röstade ungefär 25 gånger. Seriöst.
Och igår så jobbade jag bara.. Jättetråkigt minsann!  Men men, nu ska jag läsa körkortsteori och dricka te med mamma!


PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0