Gräsmattan

Det här året satsade jag på att renovera gräsmattan. Jag fattade att jag inte skulle få ett 100% bra resultat, men måste erkänna att jag är otroligt missnöjd med att röllekan överlevt och tagit över så jäkla mycket. Maskrosorna är lätta att rensa, men röllekan är omöjlig. MEN ja ja. Får gräva bort en del i höst och så nytt eller nåt sånt gissar jag. Det är ju bara en gräsmattan ändå. Som är full av myror dessutom. Men här kommer lite bilder i alla fall;  (null)

(null)

(null)

(null)

Här var april någon gång. Innan jag började med allt. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter första och andra omgången med roundup. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag vertikalskar gräsmattan 3 gånger, men skulle såhär i efterhand haft på roundup på det sista som inte försvann… Piss också. 
Sista bilden är ifrån ikväll i alla fall, så det går ju framåt. Ska kapa buskarna också en hel del och försöka få ner trädet, men det är svårt när man gör allt själv utan hjälp och större kunskap. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0