Don't do tomorrow, what you can do today

Tänkte blogga igår, men blev inte så. 
Det jag egentligen ville berätta är att vi gick igenom geometri igår och helt plötsligt så var det inte så jävla svårt som jag alltid har tyckt! Min lärare går igenom reglerna för hur man ska tänka och sliter i siffrorna medan alla mina andra mattelärare har fokuserat på alla siffror och tagit hjälp av böcker från 60-talet. Vi är liksom i 2015 nu. 
Men det jag var mest stolt över är att Ramin (som min lärare heter), skrev upp en mattefråga på tavlan, en MVG-fråga, och jag var den enda i klassen som löste det! Och på 5 sekunder dessutom! Allt tack vare att han berättar regler istället för att ta den siffran och så med den siffran och så vidare. Kändes sjukt bra. 


Ursäkta mitt kladd. 

Här är typ alla regler som jag behöver kunna till nationella provet vecka 9.


Kommentarer
Postat av: Mami

Ååå duktig tjej! Way to go girl! <3

2015-01-28 @ 10:07:21
URL: http://mayasmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0